Μέλισσα

Μέλισσα

Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2016

Τα λάθη πληρώνονται..ή και όχι

Φέτος ήταν η πρώτη χρονιά που απογαλακτίστηκα σε πολύ μεγάλο βαθμό από τον παππού.Πήρα πρωτοβουλίες,δοκίμασα,πειραματίστηκα,την πάτησα,την ξαναπάτησα.Λάθη πάμπολλα.Ευτυχώς όμως χωρίς να κοστίσουν ιδιαίτερα.Ήταν κάτι που έπρεπε να γίνει και θα συνεχίσει να γίνεται γιατί μόνο έτσι μαθαίνεις..από τα λάθη σου.

Ιδίως άτομα σαν και του λόγου μου,ανήσυχα και αντιδραστικά που αμφισβητούν τα πάντα και τους πάντες,πρέπει να πάθουν για να μάθουν.

Και καθώς τα πειράματα συνεχίζονται και το χειμώνα και αφορούν,αυτή τη φορά,τα μέτρα ξεχειμωνιάσματος λάθη εξακολουθούν να συμβαίνουν.

Όπως προείπα είμαι ''κέρατο βερνικωμένο'' που λέει και η μητέρα μου,και σαν κέρατο που είμαι αντί να ακολουθήσω την πεπατημένη τρώγομαι με τα ρούχα μου και προσπαθώ να ανακαλύψω τον τροχό.Αντί λοιπόν να μείνω στα γνωστά(σφίξιμο-κηρόπανο) δοκιμασμένα συστήματα,αποφάσισα να δοκιμάσω την ανακλαστική μεμβράνη.Έχω δει σε ρώσικα αλλά και ελληνικά βιντεάκια στο διαδίκτυο να την χρησιμοποιούν και είπα να πειραματιστώ.Έτσι και έγινε.Μεμβράνη λοιπόν πέρα για πέρα σε κάποια μελίσσια,από τον Σεπτέμβρη ακόμη και αναμονή.

Μέχρι και τα πρώτα κρύα,κάπου στα μέσα του Νοέμβρη,όλα κυλούσαν ομαλά.Μόλις έπεσε όμως η θερμοκρασία,και μετά από 10ήμερη απουσία μου από τα μελίσσια,είδα αυτό

Αφύσικα πολλές κοπελιές νεκρές μπροστά από την είσοδο.Με ζώσαν τα φίδια.Η πρώτη σκέψη έγινε ασυναίσθητα και πήγε σε ψεκάσματα.Απορρίφθηκε φυσικά λόγω εποχής.Η δεύτερη σε λεηλασία.Ήταν όμως εξαιρετικά ήσυχα και δεν έκανα κάτι που να την προκαλέσει.Οπότε αποφάσισα να ανοίξω.Και ιδού 

Βλέποντας το μπουκάλι που χρησιμοποίησα για να τροφοδοτήσω σκέφτηκα μήπως ξίνισε το σιρόπι,μήπως μήπως μήπως.

Δεν συνέβη όμως τίποτα από αυτά.Το λάθος ήταν δικό μου και μόνο γιατί άφησα αυτά τα αυτάκια ανοιχτά δημιουργώντας στην ουσία μια φυλακή με μοναδικές εξόδους διαφυγής τα αυτάκια που έκοψα..Οι μέλισσες λοιπόν περνούσαν πάνω από τη μεμβράνη και για κάποιο λόγο αργούσαν να βρουν την έξοδο προς τα κάτω.Όσο ο καιρός ήταν καλός δεν υπήρχε πρόβλημα καθώς γύρνα-γύρνα την έβρισκαν.Με τα κρύα όμως παγιδεύονταν πάνω και πάγωναν χωρίς να μπορούν να κατέβουν.Τα αυτάκια,όπως φαίνεται και στη φώτο,είχα μεριμνήσει και τα κρατούσα ανοιχτά γι αυτήν ακριβώς την περίπτωση.Δεν πήγαινε όμως το μυαλό μου ότι θα δυσκολεύονταν τόσο πολύ ώστε να παγιδεύονται πάνω από την μεμβράνη.

Τι ίδιο συνέβη και σε κάποια μελίσσια που έβαλα ξύλινους τροφοδότες με τρύπα.

Χάθηκαν λοιπόν κάποιες αλλά κατάλαβα αμέσως τι έφταιξε και το διόρθωσα.Ευτυχώς τα μελίσσια που το έπαθαν είναι δυνατά και δε θα τους κοστίσει.Ήταν κάτι που δεν προέβλεψα ενώ θα 'πρεπε.Και για να μάθω εγώ την πλήρωσαν αυτές.

Ένα άλλο λάθος έκανα με τη συσκευασία του ζαχαροζύμαρου.Παρασκεύασα δικό μου και το έβαλα μέσα σε σακούλες τροφίμων.Μετά από κάποιες μέρες που τα επισκέφτηκα βρήκα την είσοδο να έχει φρακάρει μερικώς από το σακουλάκι.

Αφού έφαγαν το ζυμάρι,προσπάθησαν για κάποιο λόγο να πετάξουν τη συσκευασία έξω.Αυτό δε συμβαίνει με τις αγοραστές καθώς τις συσκευάζουν σε πιο σκληρές σακούλες σαν νάυλον.Ετσι τις έβρισκα πάντα πάνω από τους κηρηθροφορείς να με περιμένουν για να τις πετάξω.Τις δικές μου όμως προσπάθησαν να της ξεφορτωθούν.Ίσως γιατί δεν είναι ανθεκτικές και μπορούσαν να τις κομματιάσουν.Βέβαια δεν θα δημιουργούσαν πρόβλημα γιατί όπως διαπίστωσα μπορούσαν να τις τρυπήσουν και να τις κόψουν οπότε δεν τίθεται θέμα εγκλωβισμού.Απλά θα τις ταλαιπωρούσα.

Αυτά τα λάθη λοιπόν προς το παρόν και ας ελπίσουμε να είναι τα τελευταία αυτού του χειμώνα.

3 σχόλια:

  1. Φίλε συγχαρητήρια για την ενημέρωση.
    Σοφό να μαθαίνουμε από τα λάθη μας.
    Σοφότερο να μαθαίνουμε από τα λάθη των άλλων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα λάθη μας είναι σχολείο και μας κάνουν πιο έμπειρους. Καλή χρονιά με υγεία και χαμόγελα σε σένα και την οικογένειά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή